Щороку в кінці літа у Львові проходить одне із найочікуванішиних гастрономічних свят міста – шостий Фестиваль вуличної їжі «Street Food So Good».
Сьогодні захід став принципово новим форматом гастрономічних вікендів у місті, популярною локацією смачного знайомства з новими food-проектами і, звісно ж, місцем для зустрічей та дружніх посиденьок. Щосезону захід відвідує близько 15 тисяч львів’ян та гостей міста.
У розмові з «Егоїстом» організатори фестивалю Павло Чмирук та Інна Кляп розповіли, чому обрали напрямок вуличної їжі, які гастро-настрої сьогодні у львів’ян та як успішно розвивати ризиковані проекти.
– «Street Food so Good» – це спонтанне рішення чи роками виношена ідея?
– Павло: О так! Це дійсно було спонтанне рішення за келихом пива у пабі. Ідею фестивалю ми написали …на звичайній серветці. Тоді ми дуже хотіли спробувати себе в якості організаторів фестивалю, щоб передусім прорекламувати свої заклади вуличної їжі, які відкрили. На той момент планували розвивати напрямок закладів якісної вуличної їжі. Перший фестиваль, у травні 2016 року, провела команда з 5 людей – з мінімальними ресурсами та без досвіду організації подібних подій. Пізніше ми зрозуміли, що далі буде ще!
– Яку соціальну мету переслідуєте, організовуючи подібні заходи?
– Інна: Провівши кілька фестивалів, ми зрозуміли, що основною метою є підвищення фестивальної культури споживання у громадян та покращення якості вуличної їжі у місті. Ще кілька років тому вулична їжа асоціювалася виключно з класичними хот-догами та бургерами, часто формуючи у споживача негативні стереотипи, а вже сьогодні ми говоримо про повноцінний гастро-напрямок з його особливостями. Також ми намагаємося допомагати цікавим food-стартапам та знайомимо відвідувачів із продуктами крафтових локальних виробників.
– Які вподобання у напрямку вуличної їжі спостерігаєте у львів’ян? Як змінилися тренди за останні кілька років?
– Павло: Спостерігаємо, що споживачі мають велику любов до типових м’ясних страв на мангалі, з якими вони знайомі з дитинства, і сприймають їх як страви на відпочинку. З іншого боку – бачимо, що львів’яни активно проявляють цікавість до нового та екзотичного, до вегетаріанських страв, а також паназійської кухні. Бургерами сьогодні нікого не здивуєш. Саме тому ми вирішили зробити наступний фестиваль тематичним і обрали азійський напрямок.
– Які критерії відбору учасників на фуд-корт? Чого ніколи не буде на Street Food So Good?
– Інна: Одним з найважливіших критеріїв для нас є якість страв та цікаве меню учасника. Ми ретельно переглядаємо подані заявки на участь та вибираємо найцікавіші проекти, які ставляться до приготування їжі як до мистецтва. На фестивалі буде все, якщо це смачно та цікаво подано.
– Організація події на відкритому просторі – справа ризикована. З якими проблемами зіштовхнулись у процесі роботи?
– Павло: Організація події на відкритому просторі в парку – це завжди ризиковано, бо не передбачиш, що придумала собі погода. І це, на жаль, суттєво відчувається за кількістю відвідувачів фестивалю. Усі залежні від норовливої львівської погоди. Втім ми активно працюємо над забезпеченням якісного накриття та розробляємо «антидощову» розважальну програму.